Algemene voorwaarden

  1. Home
  2. Algemene voorwaarden

Algemene voorwaarden

Als je op reis gaat, ga je eerst kijken naar de locaties. Welke steden wil je bezoeken, welke natuurgebieden? En wat zijn de leukste hotels? Pas daarna, als je plannen om te gaan boeken serieuzer worden, komen de andere vragen. Over het wijzigen van tickets, eventuele vaccinaties en of je het kraanwater in Vietnam kunt drinken. Om je te helpen bespreken we er hier alvast een aantal. Uiteraard kun je je vragen ook altijd persoonlijk aan ons stellen.

Aankomst- en vertrektijd

Op de dag van aankomst is de hotelkamer in ieder geval vanaf 16.00 uur beschikbaar, in een enkel geval eerder. Op dag van vertrek dien je je kamer voor 10.00 uur ‘s ochtends te verlaten. Als je op de dag van vertrek langer gebruik wilt maken van de kamer moet je dit ter plekke met het hotel regelen.

Aansprakelijkheid

De persoon die de reis boekt en dit ook voor andere deelnemers aan die reis doet, is hoofdelijk aansprakelijk voor alle door hem/haar aangemelde reizigers. Bij minderjarige reizigers moet worden aangetoond dat ouders/voogden toestemming hebben gegeven.

Badkamer

Badkamers hebben niet altijd de kwaliteit van wat je thuis gewend bent. Soms zijn ze door ouderdom of omdat ze in een tropisch klimaat kwetsbaar zijn voor vocht wat beschadigd of hebben wat plekken. Dat wil niet zeggen dat ze niet schoon zijn. Ook wat betreft douche koppen etc is het soms iets minder comfortabel dan thuis. Maar wel altijd goed genoeg voor een nacht of een paar nachten.

Balkon
Veel kamers hebben een balkon, maar verwacht niet dat je er altijd uitgebreid kunt zonnen of liggen. Ze zijn in de regel eerder klein dan groot.

Bedden

De kwaliteit van bedden en matrassen is ook niet altijd net zo goed als wat je thuis gewend bent. Ook hier geldt: je hoeft er meestal maar een nachtje op te slapen. In tweepersoonsbedden liggen soms twee eenpersoonsmatrassen.

Bouwactiviteiten

Bouwactiviteiten of renovaties in een hotel worden ons van tevoren verteld. Wij laten je dat weten en overleggen eventueel andere accommodatie. Voor verbouwingen en renovaties buiten het hotel dragen wij geen verantwoordelijkheid.

Excursies ter plaatse

Lokale reis-agenten zijn aansprakelijk en verantwoordelijk voor de uitvoering van excursies. Voor eventuele schade en/of gevolgschade door ontstane ongelukken aanvaarden wij geen verantwoordelijkheid. Je weet vooraf wat erbij een excursie is inbegrepen, zoals gids en vervoer, of eventueel lunch. Als een excursie onverhoopt niet door kan gaan door weersomstandigheden of anderszins zoeken wij naar een vervangende oplossing. Uiteindelijk ligt de aansprakelijk voor de tour bij de lokale reis-agent.

1-persoonskamer

Niet veel hotels maken werk van 1-persoonskamers. Ze zijn vaak klein en liggen niet op de beste plekken in het hotel, terwijl je er vaak wel een toeslag voor hebt betaald. Wij hebben hier helaas geen invloed op.

2-/3-/4-persoonskamers

Boek je één kamer voor 3 of 4 personen, dan krijg je meestal een 2-persoonskamer met een extra bed (opklapbed, bedbank, matras op de grond of bijzetbed). Houd er rekening mee dat deze extra bed vaak minder goed zijn.

Feestdagen/openingstijden

Vietnamese feestdagen en vrije dagen kunnen ervoor zorgen dat een museum of een tour niet door kan gaan of moet worden aangepast. Ook kan het drukker zijn op bus- en treinstations. Wij zoeken naar oplossingen, maar dragen hiervoor geen verantwoordelijkheid.

Geluidsoverlast

Mocht je onverwacht geluidsoverlast ervaren in een hotel, als gevolg van andere gasten of geluid dat van buiten komt, dan moet je dit met het management van het hotel regelen. Wij hebben hierop helaas geen invloed.

Gezondheid

De standaard van hygiëne laat in de sommige gebieden misschien wel eens te wensen over. Het is je eigen verantwoordelijkheid hier rekening mee te houden. Let dan op wat je eet en drinkt. Overleg ruim op tijd voor de reis met je huisarts of de GGD over eventuele vaccinaties.

Als je medicijnen gebruikt, neem dan een kopie van het recept (in het Engels) mee. Als je problemen met lopen of ander lichamelijk ongemak hebt, laat ons dit -als het nodig is voor de reis- op tijd weten.

Hotelwijzigingen

Bij (rond) reizen bestaat altijd de mogelijkheid dat in een vrij laat stadium vooraf of zelfs tijdens de reis door technische en/of organisatorische redenen een of meerdere hotelwijzigingen worden doorgevoerd.

Wifi

De meeste hotels en restaurants hebben WiFi. Er is geen WiFi in de minibus. Je kunt voor weinig geld een simkaart kopen.

Juiste naam

De volledige voor- en achternaam op je vliegticket moet overeen komen met de naam in je paspoort. Indien blijkt, dat beide documenten niet gelijk zijn, heeft de luchtvaartmaatschappij het recht je te weigeren. Go2Vietnam.nl is niet aansprakelijk voor kosten voortvloeiend uit het opnieuw moeten afgeven van vliegtickets of de gevolgen van een eventuele weigering.

Let op: Kinderen dienen over een eigen reisdocument te beschikken.

Lokale bussen

Voor de excursies en rondreizen maken wij gebruik van lokale touringcars. Voor de verre bestemmingen geldt dat bij een klein aantal deelnemers een minibus (max. 8 personen) wordt ingezet.

Ongedierte

Op onze (sub)tropische bestemmingen kan het klimaat ook wat ongedierte met zich meebrengen. Insekten, muggen, vliegen en kakkerlakken komen in warme landen nu eenmaal voor. Ze zijn ongevaarlijk en hebben niets te maken met het niveau van de hygiëne. Ook komen in bosrijke gebieden muizen e.d. voor. Helaas kan Go2Vietnam.nl geen enkele verantwoordelijkheid hiervoor accepteren.

Onvolkomenheden

Het kan altijd gebeuren dat je op je bestemming of tijdens de reis, een tekortkoming in de uitvoering van de reisovereenkomst constateert. Mocht dit gebeuren, meld je klacht dan direct aan de betrokken dienstverlener, reisleiding of plaatselijke vertegenwoordiging, zodat men tijdig of misschien direct een oplossing kan vinden. Indien de tekortkoming of klacht toch niet naar tevredenheid kan worden opgelost, vraag dan om een schriftelijke verklaring en neem direct contact op met ons hoofdkantoor. Als je de tekortkoming niet al vanaf de bestemming hebt gemeld, kunnen wij achteraf helaas de klacht niet meer in behandeling nemen.

Overmacht

Voor werkonderbrekingen, stakingen etc., die lokaal of regionaal worden georganiseerd en een negatieve invloed hebben op je vakantie, kunnen wij geen verantwoordelijkheid aanvaarden. In deze overmacht situaties staan ook wij machteloos.

Indiciatieprijzen op de website

De prijzen op onze website zijn indicatieprijzen. Vanwege mogelijke prijswisselingen met betrekking tot tickets of overnachtingen en vervoer staan de indicatieprijzen in de boeking.

Zodra je een boeking maakt zullen wij er alles aan doen om je de reis te leveren tegen de genoemde prijs. Echter, de kans bestaat dat het tarief omhoog of omlaag gaat afhankelijk van de actuele tarieven van de airline en hotel(s). Je wordt te allen tijde eerst geïnformeerd over de mogelijke verhoging of verlaging en pas na jouw akkoord is de boeking definitief.

Prijswijziging

Wij behouden ons het recht voor om de reissom te wijzigen. Bij uitkomst van een nieuw programma vervallen voor de over lopende periode de prijzen van het oude programma. Wijzigingen in lokale prijzen en toeslagen komen veelvuldig voor. Lokale belastingen, parkeerkosten, toegang tot musea, zwembaden, openbaar vervoer etc. worden soms verhoogd. Hiervoor kunnen we geen verantwoordelijkheid voor aanvaarden. Alle gepubliceerde prijzen zijn daarom onder voorbehoud en gelden slechts als richtprijs.

Reisbescheiden

Circa 14 dagen voor vertrek ontvang je de reisbescheiden.

Reisduur/Verzekeringen

De reisduur staat vermeld in hele dagen. Ondanks de mogelijkheid dat je bijvoorbeeld laat op de avond vertrekt en/of vroeg in de ochtend terugkeert, tellen deze dagen toch mee in de totale reisduur. Dit wordt zo vermeld i.v.m. de af te sluiten reisverzekering. Wij adviseren je om een goede reisbagage-, ongevallen- en annuleringsverzekering af te sluiten.

Reisprogramma

Indien er wijzigingen m.b.t. informatie of vervoers- en accommodatieprijzen optreden, zullen wij je daarover informeren.

Het kan dus zijn dat er tussentijds iets op de locatie is veranderd. Bijvoorbeeld het sluiten van zwembaden, sauna’s of andere openbare gelegenheden en voor tussentijdse verbouwingen in de door jouw geboekte accommodatie. Ook kan het voorkomen dat in voor- en naseizoen bepaalde voorzieningen gesloten zijn. Hiervoor aanvaarden wij geen aansprakelijkheid.

Reserveringskosten

Op alle boekingen hanteren wij reserveringskosten van € 15, – per persoon, ongeacht of je een gepubliceerde rondreis boekt of een volledig zelf samengestelde reis.

Sterrenaanduiding

Het gebruik van sterrenaanduidingen geeft de lezer en onszelf enig houvast over de combinatie van kwaliteit en faciliteiten voor een bepaalde accommodatie. De sterrentoewijzing wordt in de regel gedaan door de lokale toeristen-/hotelorganisatie aan de hand van lokale normen en standaards van het land of de regio. Hiervoor bestaat echter geen internationale regel. Hierdoor kan een hotel met 3 sterren in het ene land sterk verschillen van een 3-sterrenhotel in een ander land. Zelfs verschillen per land zijn mogelijk en daardoor zijn vergelijkingen moeilijk te maken. Wij kijken altijd kritisch naar de sterren van een accommodatie en wijzigen, indien noodzakelijk, als we menen dat aan een aantal criteria niet wordt voldaan. Het kan voorkomen dat in de loop van een jaar de kwaliteit en de faciliteiten wijzigen, waardoor de betreffende classificatie aangepast zou moeten worden. Voor tussentijdse wijzigingen kunnen wij echter niet verantwoordelijk worden gehouden.

Toeslagen voor vertrek

Zolang niet de gehele reissom is voldaan, heeft de reisorganisator het recht om tot 20 dagen voor de dag van vertrek (bij eigen-vervoerreizen voor de aankomstdatum van het eerst geboekte verblijf) de reissom te verhogen in verband met wijzigingen in de vervoerskosten (met inbegrip van brandstofkosten), de verschuldigde belastingen, heffingen en de toepasselijke wisselkoersen. De reisorganisator zal daarbij aangeven op welke wijze de verhoging is berekend. Bedoelde wijzigingen zullen ook aanleiding geven tot verlaging van de reissom, tenzij dit, gelet op de daaraan verbonden kosten, in redelijkheid niet van de reisorganisator kan worden gevergd. De reisorganisator zal de reiziger aangeven op welke wijze de verlaging is berekend.

Toeslagen na vertrek

Door onvoorziene situaties kunnen er ter plaatse toeslagen van regeringen, luchthavenautoriteiten i.v.m. uitbreidingen, veiligheidsheffingen, brandstoftoeslagen wegens verhoging van kerosine- en dieselprijzen, vertrekbelastingen en andere te introduceren belastingen en heffingen vanwege calamiteiten, oorlogen, weersomstandigheden etc. doorbelast worden.

Uitvoering programma

Door onvoorziene omstandigheden kan het voorkomen dat de uitvoering van het reisprogramma enigszins afwijkt van het hier gepubliceerde programma. Wijzigingen in het programma zijn daarom voorbehouden. Wij vragen hiervoor je begrip.

Vergissingen

Kennelijke fouten en vergissingen binden ons niet. Wij behouden ons het recht voor deze middels errata via je reisagent of via onze website te corrigeren.

Vertragingen

Helaas worden luchtreizigers meer en meer geconfronteerd met vertragingen. Deze kunnen ontstaan door het drukke luchtverkeer op Europees niveau, stakingen en/of stiptheidsacties, extra veiligheidscontroles, weersomstandigheden, technische redenen of te laat gearriveerde medepassagiers. Wij kunnen hiervoor echter geen aansprakelijkheid aanvaarden en evenmin voor het missen van aansluitend vervoer, afhalers en voor extra kosten. Deze gemaakte kosten zijn voor uw eigen rekening. Bij het in ontvangst nemen van de vliegtickets accepteer je de condities van vervoer waaronder de luchtvaartmaatschappijen de vluchten uitvoeren.

Verwachtingen

Een vakantie in het buitenland betekent andere mensen en gewoonten, een andere cultuur, ander eten. Kortom: anders dan thuis. Dat is één van de aantrekkelijke kanten van vakantie, maar ook een aspect om bij uw vakantieverwachtingen rekening mee te houden. Voorkom verrassingen en bereid je zo goed mogelijk voor door veel over je bestemming te lezen.

Seizoen verschillen kunnen zowel de faciliteiten van de accommodatie als de directe omgeving beïnvloeden. In het voorseizoen (april en mei) of naseizoen (september en oktober) kan dit een rol spelen. We kunnen onmogelijk de lokale situatie beoordelen omdat deze afhankelijk is van de bezettingsgraad van lokale accommodaties, regio, weersomstandigheden etc. Eigenaren van accommodaties en overheid kunnen zonder meer wijzigingen en aanpassingen doen. Wij kunnen hiervoor geen aansprakelijkheid aanvaarden.

Verzorging

Voor de accommodaties gelden de volgende maaltijd regelingen:

  • Logies: alleen overnachting is inbegrepen.
  • Logies en ontbijt: overnachting en ontbijt zijn inbegrepen.
  • Halfpension: overnachting, ontbijt en diner zijn inbegrepen
    (ingaande vanaf het diner op de eerste t/m het ontbijt op de laatste dag).
  • Volpension: overnachting, ontbijt, lunch en diner zijn inbegrepen
    (ingaande vanaf het diner op de eerste t/m de lunch op de laatste dag).

Je dient er rekening mee te houden dat voor het ontbijt in andere landen vaak andere maatstaven gelden. Alleen brood, boter, tomaat, jam en een glas verdund vruchtensap zijn vaak heel gewoon. Veel hotels bieden een continentaal ontbijt dat bestaat uit koffie/thee, broodjes of croissants met boter en jam en soms met kaas. Bij een ontbijtbuffet kun je daarnaast meestal ook rekenen op yoghurt, fruit, vlees en eieren. Bij een continentaal ontbijtbuffet ontbreken de eieren en de warme gerechten.

Accommodatie verschaffers kunnen de maaltijdservice van buffetservice naar tafel bediening of omgekeerd wijzigen. A la carte maaltijden zijn nooit in de prijs inbegrepen; er is altijd sprake van een standaardbuffet of menumaaltijden. In veel landen is het aanbod of de diversiteit van groente, vlees of fruit bij de maaltijd beperkt en hanteert men hiervoor andere normen dan wij gewend zijn.

Sommige reizen hebben een afwijkende maaltijdverzorging; dit vind je dan terug in de prijstabel. Het kan gebeuren dat door omstandigheden, zoals vroege en/of late vertrektijden, vertraging etc., je helaas geen gebruik kunt maken van de maaltijd(en) op de eerste en/of laatste dag. Go2Vietnam.nl kan hiervoor helaas geen aansprakelijkheid aanvaarden.

Vluchtinformatie

Bij boeking worden over het algemeen de geplande indicatieve vluchttijden vermeld. Deze tijden zijn echter altijd onder voorbehoud van wijziging. De definitieve tijden vind je in je ticket. Je dient minimaal 3 uur voor vertrek op de luchthaven aanwezig te zijn. Te late aankomst op de luchthaven (ook door omstandigheden buiten je schuld om, zoals file, treinvertraging, autopech etc.) kan uitsluiting van je vakantie betekenen. Alle daaruit voortvloeiende kosten (b.v. alternatief vervoer) zijn voor eigen rekening. Het missen van het vliegtuig geeft geen recht op enige restitutie.

Tot op de dag van vertrek kunnen onvoorziene omstandigheden ertoe bijdragen dat zowel de luchtvaartmaatschappij alsook het type toestel, de route, de luchthaven of de tijd alsnog wijzigen. Go2Vietnam.nl kan hiervoor niet aansprakelijk worden gesteld.

De aangekondigde beperkingen voor het vliegverkeer kunnen leiden tot veranderingen in de plaats (luchthaven), vluchtdagen, vertrek- en aankomsttijden, evenals tot aanpassingen in de reissommen. Indien overheden besluiten tot een verhoging van de luchthavenbelasting zijn wij genoodzaakt deze aan je door te berekenen. Het is daarom noodzakelijk dat je je vlucht herbevestigt. Meer informatie hierover vind je in je reisbescheiden. Bij excursies en rondreizen kan een wijziging consequenties hebben voor het programma op de eerste of laatste dag.

Je mag maximaal 20 kg bagage per persoon meenemen, evenals één stuk handbagage (max. 5 kg). Eventuele extra’s die je wenst mee te nemen, zoals fietsen, golfuitrusting etc. vallen voortaan binnen de bagagevrijdom van 20 kg. Overbagage dien je op de luchthaven te betalen.

Wijziging, in-de-plaatsstelling en annulering

Eventuele kosten van betrokken dienstverleners worden in rekening gebracht.

Je kunt de reisovereenkomst voor het begin van de pakketreis  opzeggen. Doe je dit, dan ben je verplicht om aan Go2Vietnam de schade te vergoeden die wij ten gevolge van de opzegging lijden. Deze schade bedraagt maximaal de volledige reissom.

Tenzij de organisator afwijkende bepalingen met jou overeenkomt, gelden de hieronder afgesproken percentages (gefixeerde schade) die gebaseerd zijn op het tijdstip van opzegging, de eventueel te verwachten kostenbesparingen en inkomsten die de organisator verkrijgt uit het  alsnog verkopen van de door jou geannuleerde reis, naast de eventueel verschuldigde reserveringskosten:

* Bij annulering tot de 42e kalenderdag (exclusief) vóór de vertrekdag: de aanbetaling maar niet meer dan 35% van de reissom;

* Bij annulering vanaf de 42e kalender dag (inclusief) tot de 28e kalenderdag (exclusief) vóór de vertrekdag: 35% van de reissom;

* Bij annulering vanaf de 28e kalenderdag (inclusief) tot de 21e kalenderdag (exclusief) vóór de vertrekdag: 40% van de reissom;

* Bij annulering vanaf de 21e kalenderdag (inclusief) tot de 14e kalenderdag (exclusief) vóór de vertrekdag: 50% van de reissom;

* Bij annulering vanaf de 14e kalenderdag (inclusief) tot de 5e  kalenderdag (exclusief) vóór de vertrekdag: 75% van de reissom;

* Bij annulering vanaf de 5e kalenderdag (inclusief) tot de vertrekdag: 90% van de reissom;

* Bij annulering op de vertrekdag of later: de volledige reissom. Onder reissom wordt in dit kader verstaan de door of namens Go2Vietnam gepubliceerde prijs, exclusief reserveringskosten en verzekeringspremies.

Als je de reisovereenkomst opzegt, moet je deze annuleringskosten voldoen. Als geen vaste annuleringskosten zijn overeengekomen, verstrekt de organisator op verzoek van de reiziger een verantwoording van de in rekening gebrachte annuleringskosten.

Als een reis is samengesteld uit verschillende onderdelen waarop verschillende annuleringsbepalingen van toepassing zijn, gelden per onderdeel de specifiek hierop van toepassing zijnde bepalingen van de dienstverlener. Uiterlijk bij de boeking deelt de organisator mee of op onderdelen van de reis specifieke annuleringsbepalingen van toepassing zijn.

Als een reiziger uit een reisgezelschap zijn aandeel in een reisovereenkomst voor een gezamenlijk verblijf in een hotel, appartement, vakantiewoning of andere accommodatie annuleert, zijn annuleringskosten verschuldigd. De organisator berekent deze kosten aan de hand van het in het volgende lid bepaalde.

Als de grootte van het resterende gezelschap in de prijstabel voor deze accommodatie voorkomt, doet de organisator aan de overblijvende reiziger(s) een bij de nieuwe groepsgrootte passend wijzigingsvoorstel voor dezelfde periode en in dezelfde accommodatie. Voor de hiervoor bedoelde reiziger(s) wijzigt de reissom conform de prijstabel. Voor de betaling van de gewijzigde reissom gelden de reguliere betalingsregels die de organisator hanteert. Als het wijzigingsaanbod niet mogelijk is of als de reizigers het niet accepteren, wordt de overeenkomst voor alle reizigers geannuleerd en zijn alle reizigers annuleringskosten verschuldigd.

Het totaalbedrag van annuleringskosten en gewijzigde reissommen gaat de totale reissom van de oorspronkelijke reizigers niet te boven. De organisator brengt een eventueel overschot op de nieuwe reissom in mindering.

Annuleringen verzonden op niet-werkdagen worden op de eerstvolgende werkdag geacht te zijn ontvangen door de organisator. Annuleringen buiten kantooruren maar op een werkdag voor openingstijd worden op deze werkdag geacht te zijn ontvangen door de organisator. Annuleringen  buiten kantooruren na sluitingstijd worden geacht te zijn ontvangen  door de organisator op de eerstvolgende werkdag.

Als zich op de plaats van bestemming of in de onmiddellijke omgeving onvermijdbare en buitengewone omstandigheden voordoen die aanzienlijke gevolgen hebben voor de uitvoering van de reis, en is de reis nog niet aangevangen, dan kun je de overeenkomst kosteloos opzeggen en betaalt de organisator alle door jou vooruitbetaalde gelden terug. Je hebt in dit geval geen recht op schadevergoeding.

Meer informatie over Go2Vietnam.nl

Hier vindt je meer informatie waarom je bij Go2Vietnam.nl op de juiste plek bent.

Reisvoorstel aanvragen

Onze Nederlands sprekende specialisten stellen (vrijblijvend) een reis samen die helemaal voldoet aan jouw wensen.

Contact ons

Stel je vragen aan onze Vietnam-reisspecialisten. Veel plezier met het plannen van jouw droomreis naar Vietnam!

Over ons

Go2Vietnam.nl is een Nederlandse reisorganisatie die zich vanuit Hanoi heeft gespecialieerd in persoonlijke Vietnamreizen.

Ons team

Ons team van Vietnamezen, Nederlanders en Belgen bulkt van het enthousiasme over Vietnam, en heeft veel reiservaring.

Waarom Go2Vietnam.nl

Simpel. Je hebt geen maanden de tijd om in Vietnam van dag tot dag te bekijken waar je reis je naartoe brengt. Je hebt het al druk genoeg.

Algemene voorwaarden

Lees onze Algemene Voorwaarden. Belangrijke info over de juiste naam op je ticket, reisbescheiden, prijswijzigingen en meer.

Veelgestelde vragen

Hier vindt je een selectie van de meest gestelde vragen over het reserveren van een reis naar Vietnam bij Go2Vietnam.nl.

Recensies

Deel je ervaringen over de reizen die je met ons hebt gemaakt. Laat anderen weten wat jij vindt en wat ze niet mogen missen!

Aanmelden nieuwsbrief

Als eerste weten welke nieuwe aanbiedingen we hebben? Wat onze tips zijn? Meld je dan aan voor onze nieuwsbrief.

Laagste prijsgarantie

Als jij de reis die je bij ons hebt geboekt ergens anders voor een lagere prijs ziet, dan voeren we die tegen die prijs voor je uit.

Werken bij Go2Vietnam.nl

Gek op Vietnam? Kijk dan of er een vacature is die op jouw lijf is geschreven. Weet wel, wij werken en wonen allemaal in Vietnam!